NLP k detekci pojistného rizika
Pojišťovny se spoléhají ve velké míře na data. Před zpracováním pojistné události, prověřují minulost klientů. Pojišťovny třídí rozsáhlé soubory dat, aby identifikovali podezřelé případy a snížili tím riziko. Pomocí zpracování přirozeného jazyka(Native Language) mohou pojišťovny analyzovat bohaté množství textu a identifikovat klíčové okolnosti ovlivňující konkrétní nároky a jednání.
Umělá inteligence při odhalování podvodů
Finanční instituce jsou vystaveny k podvodným transakcím. Zaměstnanci nemohou sledovat všechny transakce a věnovat pozornost škodlivému obsahu, nebo podezřelým platbám. Algoritmy strojového učení( Machine Learning) mohou analyzovat tisíce datových bodů v reálném čase a označit podezřelé, nebo přímo podvodné transakce, čímž zastaví tyto potenciální transakce.
Strojové učení pomáhá při investování
S rozvojem technologií využívají bankovní instituce ve svém pracovním systému umělou inteligenci a další převratné technologie k provádění prediktivních úloh. Jednou z prediktivních prací je určení nejlepšího investičního plánu, nebo místa. Technologie využívající strojové učení (Machine Learning) poskytují pokročilé poznatky o trhu, které umožňují správcům fondů identifikovat konkrétní změny na trhu mnohem dříve ve srovnání s tradičními investičními modely.
Aplikace s umělou inteligencí poskytují finanční poradenství
Aplikace pro správu rozpočtu se v digitálním světě rozmáhají, jako nikdy předtím. Tyto aplikace využívající umělou inteligenci a technologii strojového učení (Machine Learning). Nabízejí zákazníkům výhody vysoce specializovaného, cíleného finančního poradenství a vedení. Zákazníkům umožňují pomocí aplikací denně sledovat své výdaje a analyzovat data, pro lepší pochopení jejich toku peněz.
Přizpůsobení služeb
V digitální éře využívají finanční instituce mobilní aplikace s umělou inteligencí, které sledují chování uživatelů a poskytují jim cenné personalizované profily. A banky využívají možnosti, aby spotřebitelé mohli provádět neomezené transakce z chytrých telefonů. Banky se i spojují s platformami pro finanční transakce a zavádějí služby, nabídky a poznatky založené na vzorcích vyhledávání uživatelů.