Virtuální asistence
Jedním z největších přínosů umělé inteligence je konverzační UI. Pomáhá telekomunikačním společnostem řídit masivní provoz zákaznické podpory, zkracuje dobu čekání zákazníků na hovor, udržuje a řeší problémy a také pomáhá při instalaci a nastavení dalších projektů. Podle zpráv mohou virtuální asistenti automatizovat hovory tak efektivně, že se odhaduje, že do roku 2022 telekomunikační odvětví sníží náklady o 8 miliard USD, a to ročně.
Odhalování podvodů
Telekomunikační průmysl je místem, kde dochází k podvodům. Mezi nejčastější příčiny podvodů v telekomunikacích patří nelegální přístup, klonování, krádeže a falešné profily. Společnosti proto začaly zavádět detektory podvodů, aplikace a techniky umělé inteligence, které využívají algoritmy strojového učení (ML) k detekci abnormálního provozu a k prevenci podvodných praktik. Efektivnost těchto aplikací UI je vysoká, poskytují reakci na nezákonné činnosti v reálném čase.
Prediktivní analytika
Prediktivní analytika řízená UI, poskytuje služby pomocí dat, algoritmů a technik strojového učení(ML) k předvídání nadcházejících výsledků na základě historických dat. Aplikace řízené UI umožňují společnostem přijímat preventivní opatření, proti hrozícím ztrátám prostřednictvím analýzy tržních vzorců a trendů. Tyto nástroje posilují strategické cíle a vytvářejí lepší zákaznické zkušenosti (User Experience - UX). Automatizace sítě umožňuje analyzovat základní problémy a pomáhá zajistit rychlá řešení.
Analýza nálad klientů
Analýza nálad zákazníků je klíčová. Pomáhá společnosti pochopit negativní a pozitivní dopad služby, nebo produktu. Vzhledem k tomu, že v důsledku digitalizace došlo na trhu k drastickým změnám, tyto nástroje pomáhají analyzovat změněné chování, preference a vzorce chování zákazníků. Shromažďují informace z mediálních platforem, zlepšují zákaznickou zkušenost(UX) a výkonnost společnosti.
Robotická automatizace procesů v telekomunikacích
Robotická automatizace procesů (RPA - Robotic Process Automation) je nástroj pro automatizaci podnikových procesů založených na umělé inteligenci. Tato automatizační technologie pomáhá telekomunikačním společnostem efektivněji řídit back-office činnosti a dlouho opakující se procesy založené na pravidlech. Pracně a časově náročné činnosti, jako je správa pracovních sil, zadávání dat a fakturace. Jsou zpracovávány bez komplikací a rychleji.